با مردم، برای مردم، تا پیروزی

وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ
 
سخنرانی دکتر احمدی نژاد در افتتاحیه نمایشگاه قرآن: قرآن ، منشور حکومت مهدوی
ساعت ۱۱:٤٤ ‎ق.ظ روز دوشنبه ٢٦ تیر ۱۳٩۱ : توسط : توحید

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

خدای بزرگ رو سپاسگزارم که توفیق حضور در جمع عزیز خادمان قرآن کریم رو عنایت فرمود...

کار نمایشگاه کار بسیار عظیم و ارزشمندی است و خدا رو سپاسگزاریم که امروز در این سرزمین نورانی اهتمام به قرآن ، تدبر در قرآن ، آموزش قرآن ، فهم قرآن ، سکه رایج است و جمع کثیری از مومنان و فداکاران در این مسیر تلاش و مجاهدت می کنند. اما بنده هم باید خدمت شما و خدمت قرآن عرض ارادتی داشته باشم. تردیدی نیست که قرآن کریم بزرگترین هدیه و عطیه خداوند به بشر است که پیامبر عظیم الشأن ما حضرت محمد مصطفی (ص) از اون به نام ثقل اکبر یاد فرمودند در کنار ثقل کبیر که ائمه علیهم السلام اند. دو حقیقت اند که از یکدیگر جدا نمی شوند، قابل تفکیک نیستند ، تمسک به هرکدام تمسک به دیگری است. " وَالَّذِینَ یُمَسَّکُونَ بِالْکِتَابِ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ إِنَّا لاَ نُضِیعُ أَجْرَ الْمُصْلِحِینَ ".  مصلحان هستند که متمسک به کتاب اند و ائمه ما مصادیق تام و تمام مصلحان اند. من می خوام امروز در خدمت شما نه یک مقایسه ای بین قرآن و انسان کامل و امام انجام بدم بلکه رابطه اونها رو می خوام بیان کنم. قرآن خودش معرّف انسان کامل است و انسان کامل تجلی قرآن است. "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَطِیعُواْ اللّهَ وَأَطِیعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِی الأَمْرِ مِنکُمْ". معرفی انسان کامل و ائمه علیهم السلام و امامان معرفی کتاب خدا هستند و هر دو به صراط مستقیم الهی دعوت می کنند و هر دو به استوارترین راهها انسان ها را فرا می خوانند."إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ". و در زیارت جامعه خطاب به ائمه داریم که "انتم الصراط الاقوم". هر دو نورند. "فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالنُّورِ الَّذِی أَنزَلْنَا". قرآن نور است ، ائمه نوراند. یک رابطه عمیق بین پیامبر و ائمه با قرآن وجود دارد. در حقیقت یک حقیقت اند. دو تجلی از یک حقیقت. هر کدام معرف دیگری است. قرآن ذکر است. "وَالْقُرْآنِ ذِی الذِّکْرِ" ائمه عین ذکر اند. خود ذکراند ، اهل ذکرند. قرآن حجت خداست بر بشریت و ائمه نیز حجت خدا هستند. قرآن می فرماید : "وَلِلّهِ الأَسْمَاء الْحُسْنَى فَادْعُوهُ بِهَا" . معلومه که انسان کامل و امام و ائمه جامع اسماء الحسنی هستند. قرآن برهان است. "یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءکُم بُرْهَانٌ مِّن رَّبِّکُمْ" . برهان است. و در زیارت جامعه خطاب به ائمه عرض می کنیم که شما برهان الهی هستید بر بشریت. هر دو نورالله اند. "یُرِیدُونَ أَن یُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ" "و اللّهُ یُتِمَّ نُورَهُ " . و در زیارت حضرت صاحب الامر می خوانیم: السلام علی النور الذی اراد اهل الکفر اطفائه وعد الله أن یتم نوره. هر دو نور خدا هستند. قرآن کتاب مبین است. "تِلْکَ آیَاتُ الْکِتَابِ وَقُرْآنٍ مُّبِینٍ" . و آیات قرآن بینات اند، روشن کننده و حجت اند. "وَإِذَا تُتْلَى عَلَیْهِمْ آیَاتُنَا بَیِّنَاتٍ" . پیامبر عزیز و ائمه نیز مبین آیات هستند. "وَأَنزَلْنَا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ". هر دو مبیّن اند. پیامبر و ائمه مبیّن و مفسّر و تلاوت کننده آیات کتاب الله هستند. السلام علیک یا تالی کتاب الله و ترجمانه. کتاب مبین جامع همه علوم است. "وَلاَ رَطْبٍ وَلاَ یَابِسٍ إِلاَّ فِی کِتَابٍ مُّبِینٍ". امام صاحب علم الکتاب است. یعنی جامع همه علوم است. خدا می فرماید: "کَفَى بِاللّهِ شَهِیدًا بَیْنِی وَبَیْنَکُمْ وَمَنْ عِندَهُ عِلْمُ الْکِتَابِ". قرآن شامل همه علوم است، امام حامل همه علوم است. هر دو رحمت الله اند. قرآن رحمت الله است. پیامبر رحمت الله است و امام و انسان کامل رحمت الله. "هَذَا بَصَائِرُ لِلنَّاسِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِّقَوْمِ یُوقِنُونَ " و خطاب به پیامبر فرمود "وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَ" . پیامبر رحمت است ، قرآن رحمت است، ائمه نیز رحمت اند. رحمت الله الواسعه. ائمه و انسان کامل مصداق اتمّ و اکمل عمل به قرآن و عینیت قرآن اند. بالاترین برپادارندگان نماز و پرداخت کنندگان زکات، آمرین به معروف و ناهیان از منکر، جهادکنندگان در راه خدا آنگونه که حق جهاد است. داعیان به سمت حکمت و موعظه حسن. برپا دارندگان قسط و عدل ، تالیان کتاب الله، کلمه تقوی، عروه الوثقی. و حجت بر اهل دنیا. ائمه معصومین علیهم السلام و انسان های کامل اند و مخلصین در توحید خدا. مخلصین فی توحید الله. عزیزان من، می بینید که امام عین قرآن است و قرآن عین امام است. اصلا امام عینیت قرآن است. قرآن منهای امام بی معناست و امام تجلی قرآن است. قرآن شناسی امام شناسی است و امام شناسی قرآن شناسی است. کار در قرآن ما را باید به امام برساند انسان کامل. قرآن منهای انسان کامل .... و البته امام است که مبیّن و مروج و عامل حقیقی به قرآن و احکام قرآن است. استقرار حقیقت قرآن در عالم و برپایی نظام قرآنی در هستی فقط و فقط به دست حقیقت قرآن و تجلی قرآن یعنی امام امکانپذیر است. امامی که جلوه قرآن است، جلوه حقیقت قرآن است. کلام او کلام قرآن، عمل او عمل قرآنی ، اندیشه او اندیشه قرآن، علم او علم قرآن، رسم او رسم قرآن، جمال او جمال قرآن، جلال او جلال قرآن است. امام و قرآن دو جلوه از تجلیات خداوند و دو اسم اعظم و دو آیت کبری هستند که در حقیقت یکی هستند. اگر بخواهیم حقیقت قرآن را معرفی کنیم باید امام را معرفی کنیم. اگر بخواهیم حقیقت قرآن را بشناسیم باید امام را بشناسیم. اگر به دنبال اخلاق قرآنی هستیم باید اخلاق امام را دنبال کنیم. اگر به دنبال اجابت دعوت قرآن به تقوی هستیم باید بدانیم که امام کلمه تقوی است. اگر به دنبال هدایت قرآنی هستیم باید بدانیم که امام علم الهدی است. اگر به دنبال علم و معرفت قرآنی هستیم ، علم کتاب نزد امام است امام اسوه و سرمشق است. انس با قرآن در انس با امام معنا پیدا می کند. قرآنی که به امام منتهی نشود، قرآن نیست کاغذی است بر سر نیزه. قرآن و امام با هم اند. قرآن منهای امام انسان را به مقصد نمی رساند. "هُدًى لِّلْمُتَّقِینَ" "الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ". خدا نفرمود هدی للمسلمین. "هُدًى لِّلْمُتَّقِینَ" "الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ". ایمان به امام هدایت آفرین است. موجب هدایت قرآن و فهم قرآن است. و البته امام و قرآن هر دو به کوثر توحید ملحق خواهند شد. باز معناش اینه که ، لن یفترقا حتی یردا علیّ الحوض، معناش اینه که یکی اند، دوتا نیستند. هر دو جلوه های توحید اند. عزیزان من، اگر بخواهیم که حقیقت قرآن حاکم بشود، احکام نورانی و معارف الهی قرآن در جهان گسترش پیدا کند و در عمل زندگی را ، روابط را، انسان را سازمان بدهد باید زمینه ساز حکومت مهدوی باشیم که منشور حکومت مهدوی قرآن است. و حاکم اون حکومت قرآن مجسم است و البته شرط رسیدن به حکومت مهدوی ، شرط قرار گرفتن در مسیر تمهید مقدمات حکومت مهدوی التزام به توحید و عدالت و پاکی است. خوبه یک نگاهی به وضع امروز جهان داشته باشیم. چه خبر است؟ مهم ترین سرمایه گذاری شیطان در برابر انسان در برابر خلیفه اللهی انسان در برابر امر خدا به او بر اطاعت از انسان ، عبارت است از دور کردن ذهن و دل و اندیشه انسان ها از حقیقت قرآن یعنی انسان کامل و ببینیم چه شده است. وضع عالم رو ببینیم. چه گذشت بر انسان. قطعا سرنوشتی که تا امروز داشتیم ، تاریخ انسان و وضع موجود بشر اون چیزی نیست که خدای متعال مقرر فرموده است. مقصود از خلق انسان محقق نشده است. باید محقق بشود. خدا رو شکر می کنیم که گسترده ترین و قدرتمندترین جلوه های خود پرستی و دنیا پرستی جامعه بشری در حال اضمحلال اند. مارکسیست ها رفتند، خشن ترین و گستاخ ترین جلوه بت پرستی و خود پرستی انسان که له کرد شخصیت انسان ها را ، راه هدایت را بست، راه کمال رو بست. به لطف خدا به بن بست رسید مضمحل شد. و جلوه دیگر خود پرستی انسان ها نظام سرمایه داری، اندیشه سرمایه داری، امروز نفس های آخر را می کشد. در بن بست است، دست و پای آخر را می زند. و جهان در انتظار است. یک راه حل اساسی بیشتر نیست. یک جایگزین مناسب برای نظم موجود جهان بیشتر وجود ندارد. یک راه حل. اون هم بازگشت به فرهنگ قرآن، بازگشت به انسان کامل، بازگشت به راه انبیا، بازگشت به راه پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی (ص) است. عزیزان من ، امروز هنر ما مسئولیت ما ماموریت ما، معرفی نظم متعالی حکومت مهدوی است که با فطرت انسان ها منطبق است. آرزوی چند هزار ساله ی بشر است. پاسخگوی همه نیازهای فطری انسان ها در حد اعلی است و همه آرزوها را برآورده خواهد کرد. امروز ماموریت این است. تنها جایگزین این است. امروز باید معارف قرآنی را، معارف مربوط به اهل بیت را ، معارف مربوط به انسان کامل امام عصر علیه السلام را در دنیا منتشر کنیم. حقیقت انسان را به انسان معرفی کنیم. اونهایی که انسان را مادی و تک بعدی معرفی کردند به فضل الهی در بن بست اند و در آستانه نابودی. البته لازم نیست که یادآوری کنم که قرآن در بین ما مهجور است. چرا که امام مهجور است. اگر مردم با امام آشنا بشند با قرآن آشنا خواهند شد. و به عکس. تجربه نشان داده است ، هر جا فارغ از تعصبات، خودخواهی ها، تحمیل کردن "خود" به جای دین و به جای حقیقت اسلام ، حقیقت قرآن و امام معرفی بشود ملت ها بر حسب فطرت خود از اون استقبال می کنند، به او روی می آورند، انتخاب می کنند. امروز جهان در آستانه دگرگونی های وسیع است. اگر کوتاهی کنیم، اگر خدای نکرده غفلتی بشود ، میراث پیامبران، میراث پیامبر عزیز ما،تنها باقیمانده الهی ، ذخیره الهی و حقیقت حکومت مهدوی به بشر معرفی نشود چه بسا مستکبران و استعمارگران با نقاب جدیدی مجدد خودشان را بر بشریت تحمیل بکنند و اونوقت دهها سال بلکه بیش از صد سال عقب خواهیم افتاد. نباید به شیاطین اجازه بدیم که خداخواهی و عدالت خواهی ملت ها را به نفع خودشون مصادره کنند. باید به خدا متوکل باشیم، باید وعده های او را باور کنیم. باید به آینده روشن بشریت امیدوار و مؤمن باشیم...

بیست و پنجم تیر هزار و سیصد نود و یک- مصلای تهران